Smit Transformatoren
Vervoer transformator door fa. Frederiks d.m.v. paardentractie (1913-1915)
Heemaf
Een Heemaf vrachtauto met daarop een Heemaf motor staat voor de nieuwe Heemaf fabriek (1900)
Hazemeyer
Floris Hazemeyer, oprichter van Hazemeyer bij de fabriek aan de Tuindorpstraat in Hengelo (1914)
Electromotorenfabriek (EMF) Dordt
Wikkelarij Ruckphen (1948)
Systeem Coq Utrecht
Lossen van een 10 kV (1922)
Smit Slikkerveer
Draaistroomgenerator 16-11-1912
Heemaf
Poseren tijdens eerste proefrit van locomotieven voor Java. In midden met vlinderdasje HEEMAF directeur Keus (1928)
TCS/Heemaf
Twentsch Centraal Station voor Stroomlevering / Heemaf (1916)
Heemaf (Hofstede Crull & Willink)
2 transformatorzuilen op wagon van Staatsspoorwegen (1-9-1913)
Heemaf
Wikkelarij 1922
Heemaf
Grote machine hal 1919
Rento Hofstede Crull
De oprichter van de Heemaf bij een machine van de General Electric Company tijdens de Wereldtentoonstelling in Chicago (1893).
Hazemeyer
Reyrolle hal (1922)
EMF Dordt
Werklui van Willem Smit & Co's Electromotorenfabriek in Dordrecht (1916)
Heemaf
Elektrische centrale Helpman Groningen 1914
Systeem Coq Utrecht
Hidde Nijland, oprichter Coq Utrecht met de fabriek (1920)

Historische nieuwsflits

SKA motor van de Heemaf (11-11-1938)

Onderstaand knipsel kwam ik tegen in een oude Panorama uit 1938. De SKA Motor van de Heemaf werd wereldwijd verkocht en vond zijn toepassingen in o.a. fabrieken, elektriciteitscentrales en waterkrachtwerken zoals Lamadjan in Nederlands Indië. In 1937 werd de 200 000ste SKA motor verkocht en de grootste had toen een vermogen van 6000 pk bij 10 000 volt. Klik op het artikel om het te vergroten.

Bron: De Panorama 11-11-1938

{jcomments off}

Write comment (0 Comments)

HHG Video Box

HHG Video Box 2

Mede mogelijk gemaakt door: 
  
     

De KB archiveert deze website als Digitaal Erfgoed in het kader van een charter van Unesco. 

Contact gegevens:

 

HOLEC HISTORISCH GENOOTSCHAP
Binnenvaart 15
6642 CT Beuningen (Gelderland)
E-mail: info@holechistorie.nl 
Mobiel: 06 19009274