EMF Dordt
Werklui van Willem Smit & Co's Electromotorenfabriek in Dordrecht (1916)
Electromotorenfabriek (EMF) Dordt
Wikkelarij Ruckphen (1948)
TCS/Heemaf
Twentsch Centraal Station voor Stroomlevering / Heemaf (1916)
Hazemeyer
Reyrolle hal (1922)
Rento Hofstede Crull
De oprichter van de Heemaf bij een machine van de General Electric Company tijdens de Wereldtentoonstelling in Chicago (1893).
Heemaf
Poseren tijdens eerste proefrit van locomotieven voor Java. In midden met vlinderdasje HEEMAF directeur Keus (1928)
Smit Transformatoren
Vervoer transformator door fa. Frederiks d.m.v. paardentractie (1913-1915)
Heemaf
Wikkelarij 1922
Heemaf
Een Heemaf vrachtauto met daarop een Heemaf motor staat voor de nieuwe Heemaf fabriek (1900)
Heemaf
Grote machine hal 1919
Smit Slikkerveer
Draaistroomgenerator 16-11-1912
Hazemeyer
Floris Hazemeyer, oprichter van Hazemeyer bij de fabriek aan de Tuindorpstraat in Hengelo (1914)
Heemaf
Elektrische centrale Helpman Groningen 1914
Systeem Coq Utrecht
Hidde Nijland, oprichter Coq Utrecht met de fabriek (1920)
Heemaf (Hofstede Crull & Willink)
2 transformatorzuilen op wagon van Staatsspoorwegen (1-9-1913)
Systeem Coq Utrecht
Lossen van een 10 kV (1922)
Sehr geehrte Damen und Herren, meine KFZ-Hebebühne (Bj. 1975) ist defekt. Die Bremse wird nicht gelöst. Leider verstehe ich die Innenschaltung und Mechanik der Bremse nicht - auch der leider nicht mehr vorhandene Elektronikbaustein wurde durch eine Brückenschaltung ersetzt. Motor: BBFUK D5.56-4 Bremse ~220V S3-10% Wichtigste Fragen: ist die Bremswicklung für AC oder DC? für 110V oder 220V Kann man sie reparieren bzw. als Ersatzteil bekommen? Vielen Dank im Voraus. MfG. Wilfried Ribbe Elektromechanikermeister Technisches Büro Auetal

Comments powered by CComment

Historische nieuwsflits

Mooie foto van Willem Willink - mede oprichter van de Heemaf - achter het stuur van een prachtige Peugeot (1905).

Op de interessante historische auto website van het Conam vond ik een prachtige foto van Willem Willink, de compagnon van Hofstede Crull. Samen waren zij de grondleggers van de Heemaf en dus niet alleen Hofstede Crull was een autofanaat maar ook Willem Willink was er al vroeg bij. De foto dateert uit 1905 en Willem Willink zit hier achter het stuur van een 7 pk Peugeot, type 56 met bouwjaar 1903. De passagiers zijn Tricot-Jan, Manke Jan Willink en Benjamin ter Kuile. 

Bron: Dr. Bastiaan Willink, schrijver van 'Heren van de Stoom'.

Heemaf reclame 1913

Reclame van de Heemaf uit 1913, bron: NRC.

 {jcomments off}

Write comment (0 Comments)

HHG Video Box

HHG Video Box 2

Mede mogelijk gemaakt door: 
  
     

De KB archiveert deze website als Digitaal Erfgoed in het kader van een charter van Unesco. 

Contact gegevens:

 

HOLEC HISTORISCH GENOOTSCHAP
Binnenvaart 15
6642 CT Beuningen (Gelderland)
E-mail: info@holechistorie.nl 
Mobiel: 06 19009274